Jun. 2014 – Med 2 tilkøb inden for en uge blander ProDesign sig i den absolutte top inden for designer brillestel

Knapt nok var blækket tørt på købsaftalen med den franske virksomhed Face à Face, der blev underskrevet i sidste uge, før ProDesign igen er klar til at underskrive en ny købsaftale denne gang med ejerne af den anerkendte danske virksomhed, Inface.

Det er med stolthed at administrerende direktør i ProDesign, Dion Eriksen, kan offentliggøre tilkøbet af et af branchens stærkeste designerbrands nemlig Face à Face og tilkøbet af Inface, der er kendt for at have skabt moderigtige design brillestel som et stærkt alternativ til de dyrere brillestel. ProDesign, der har kapitalfonden Erhvervsinvest som majoritetsejer, har med tilkøbene opnået en produktportefølje, som vil styrke markedspositionen markant.

Dion Eriksen, CEO ProDesign udtaler:

”Opkøbene supplerer ProDesigns forretningsmodel og ambition om at vokse organisk og gennem opkøb rigtigt godt. Produkterne fra Face à Face og Inface udfylder hulerne i den nuværende produktportefølje, og vi ser samtidigt et stort uudnyttet markedspotentiale for begge virksomheders vedkommende, hvorfor vi forventer, at vækstraterne for begge virksomheder når samme niveau som den eksisterende forretning. Vi ser ligeledes meget frem til at høste de store erfaringer hvert selskab, og deres medarbejdere kan bidrage med i den fælles udvikling af koncernen.”

Inface

Inface er grundlagt i 1986 af optiker Hans Laursen. Prismæssigt supplerer den nuværende produktportefølje ProDesign godt. Inface har desuden opbygget en solbrillekollektion samt en meget stærk børnebrillekollektion.

2. generation, Mette og Thomas Laursen, fortsætter som med-arbejdere i ProDesign, mens Hans Laursen, bliver senior adviser med fokus på udvikling af Inface forretningen.

Hans Laursen udtaler på familiens vegne:

”Det er med sindsro, at familien overdrager virksomheden til ProDesign, da vi er overbeviste om, at ProDesign og dets medarbejdere vil tage godt imod Inface familien og samtidig sikre fortsat udvikling og vækst i virksomheden. Tilkøbet af Face à Face er utroligt interessant, og vi har kun gode ting at sige om selskabet, der besidder en helt unik position inden for vores verden.”

Face à Face

Face a Face, der blev grundlagt i 1994 af Pascal Jaulent og Nadine Roth, er et designerbrand i den abolutte top, hvad angår kreation og udtryk. Prismæssigt er produkterne placeret højere end ProDesign og supplerer således den nuværende produkt-portefølje rigtig godt.

Pascal Jaulent og Nadine Roth, fortsætter som aktionærer i det fælles selskab og vil stadig være de drivende aktører i Face à Face.

Pascal Jaulent udtaler:

“Det har været vigtigt for Face à Face at finde en ny partner, som vil og kan, være med til at udvikle virksomheden og vi er sikre på, at vi i ProDesign netop har fundet dette. Vi glæder os meget til det kommende samarbejde og synes at fremtiden lover godt for koncernen, der med sit seneste tilkøb af Inface har en meget attraktiv produktportefølje”

I 2014 forventer Dion Eriksen, at den samlede omsætning, inklusive opkøb, vil blive mere end DKK 350 mio. og at effekten af integrationen af selskaberne vil vise sit fulde omfang i 2015.

Print version
PDF

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Administrerende direktør Dion Eriksen, Pro Design International
Telefon: 40 35 58 68

Senior Adviser Hans Laursen, Inface
Telefon: 28 11 67 11

President Pascal Jaulent, Face à Face
Telefon: +33 6 86 44 58 17

Thomas Marstrand, Managing Partner og direktør, Erhvervsinvest
Telefon: 70 20 32 95 eller 21 65 93 26

Om Pro Design International – se i øvrigt:
www.prodesigndenmark.com

Om Inface– se i øvrigt: www.inface.com

Om Face à Face– se i øvrigt: www.faceaface-paris.com

Om Erhvervsinvest – se i øvrigt: www.erhvervsinvest.dk